גברת איריס רז
ליווי הריון (אחות מיילדת) / פסיכותרפיה

איריס רז היא מיילדת מוסמכת בכירה ומוסמכת בפסיכותרפיה של משרד הבריאות העובדת במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה .כיום מרכזת את תחום הפיתוח המיקצועי בבית החולים ומשלבת גם עבודה בחדר לידה.

איריס רז  היא מיילדת מוסמכת  בכירה  ומוסמכת בפסיכותרפיה של משרד הבריאות  העובדת במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה .כיום מרכזת את תחום הפיתוח המיקצועי  בבית החולים ומשלבת גם עבודה בחדר לידה.

בשנת 1989 קיבלה רישיון ממשרד הבריאות לעסוק במיילדות. היא בעלת תואר ראשון בסיעוד  ותואר שני ניהול מערכות בריאות.

בשנים 1997-2004 שימשה כמדריכה קלינית בחדר לידה וריכזה את הקורסים העל בסיסיים הארציים במיילדות וגינקולוגיה. באותה תקופה קידמה ופיתחה את תחום הלידה הטבעית וביסוס ההנקה כשלב מתהליך הלידה בחדר לידה מרגע הלידה.  בשנים אלה  הדריכה ולימדה סטודנטים מכל מיקצועות הבריאות הלומדים בפקולטה למקצועות הבריאות בבי"ס רקאנטי .

בשנים 2005-2008 שימשה כמנהלת סיעוד במיון נשים ובשנים 2008-2009 ניהלה את חדרי הלידה בבית חולים איכילוב. החל משנת 2007 מכהנת בהתנדבות כיו"ר ארגון המיילדות בישראל ומקדמת את תקינת המיילדות , מיצוב וביסוס מקומה המיקצועי של המיילדת , ותוכניות הדרכה ארציות.

בשנים 2009-2012  כיהנה כמפקחת הקלינית של מיון יולדות , מיון נשים וחדרי לידה בבית חולים סורוקה. במסגרת תפקיד זה הייתה  אחראית על  תכנון מרכז סבן למיילדות וגניקולוגיה וכן על פיתוח  תורת העבודה.

בשנת 2013 הוסמכה כפסיכותרפיסטית מוסמכת של משרד הבריאות מטפלת בשיטת CBT ומטפלת בשיטת EMDR ומשנת 2014 מטפלת בנשים טיפול פסיכותרפי המשלב גם עיבוד חווית לידה. טיפול זה מתאים לנשים ולגברים שחוו אובדני הריון: הפלות  והפלות חוזרות, מות עובר, לידת תינוק עם מום ולידת פג, נשים שחוו לידה טראומטית ונשים שחוו פגיעה מינית. נשים הסובלות מחרדה ופחד בהריון ובלידה עד כדי טוקופוביה.

בשנת 2016 הקימה בשיתוף עם קרן לויטין את "רואות את הנולד" מעקב היריון וליווי תהליכי היריון ולידה ע"י מיילדות בקהילה, הפועלת כעת במרפאת אולטרה-קר בבאר שבע.